Legitymacja Doradcy Podatkowego
Legitymacja doradcy podatkowego jest spersonalizowanym dokumentem ścisłego zarachowania, potwierdzającym przynależność osoby fizycznej do Krajowej Izby Doradców Podatkowych.
Każdy członek Izby, wpisany na listę doradców podatkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym może uzyskać legitymację. Jej wystawcą jest Krajowa Izba Doradców Podatkowych, zgodnie z § 4 ust. 1 Statutu.
Każdy członek Izby, wpisany na listę doradców podatkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym może uzyskać legitymację. Jej wystawcą jest Krajowa Izba Doradców Podatkowych, zgodnie z § 4 ust. 1 Statutu.
Legitymacja jest wydawana na wniosek doradcy podatkowego, który może z niej korzystać bezterminowo, z tym zastrzeżeniem, że może to się odbywać od chwili jej uzyskania do czasu utraty tytułu „doradcy podatkowego”.
Zgodnie z podjęta przez Zarząd Wielkopolskiego Oddziału KIDP
uchwałą nr 34/2010 z dnia 5 lipca 2010 r. Wielkopolski Oddział KIDP finansuje koszt wydania samej
karty-legitymacji bez certyfikatu tym doradcom podatkowym, którzy prawidłowo
wywiązują się z obowiązków korporacyjnych, czyli nie posiadają zaległości z
tytułu opłacania składek członkowskich oraz składek na ubezpieczenie od
odpowiedzialności cywilnej związanych z wykonywaniem zawodu.
Więcej informacji dotyczących legitymacji: https://kidp.pl/strona.php/11_legitymacje.html