Data publikacji: 2009-07-14
Dla doradców podatkowych, którym termin ważności legitymacji upływa w 2009 r., będzie przewidziana uproszczona procedura z możliwością wykorzystania strony internetowej www.kidp.pl, zawierającej wzór formularza z ograniczoną ilością danych niezbędnych do jej wystawienia. Z procedury tej będą mogły skorzystać jedynie ci doradcy podatkowi, których dane w okresie składania wniosku o pierwszą legitymację pokrywają się z danymi przy ubieganiu się o wystawienie kolejnej legitymacji.
Doradcy podatkowi posiadający legitymacje, których okres ważności jest krótszy niż okres ważności posiadanego certyfikatu podpisu elektronicznego, zachowują prawo do korzystania z legitymacji, lecz tylko w zakresie niezbędnym do korzystania z podpisu elektronicznego. W takiej sytuacji posługiwanie się dotychczasową legitymacją, dla jej podstawowego celu jakim jest potwierdzenie przynależności do Krajowej Izby Doradców Podatkowych, wygaśnie wraz z upływem okresu jej ważności.
Obecnie trwają prace nad dostosowaniem systemu informatycznego do obsługi uproszczonych wniosków, a zgodnie z instrukcjami otrzymanymi z KIDP, proces przyjmowania wniosków o wydanie legitymacji zostanie tymczasowo zawieszony. O zakończeniu procesu niezwłocznie Państwa poinformujemy. Jednocześnie przepraszamy za ewentualne trudności w realizacji składanych wniosków.