W Ministerstwie Cyfryzacji trwają pracę nad uruchomieniem systemu e-doręczeń.
To ważna zmiana, która dotyczy również doradców podatkowych.
Od 01.10.2024 r. przedstawiciele zawodów zaufania publicznego będą zobowiązani do posiadania skrzynek w systemie e-doręczeń.
Planowany harmonogram dalszych prac nad systemem e-doręczeń:
01.10.2024 r. - uruchomienie e-doręczeń wśród wszystkich podmiotów publicznych i zawodów zaufania publicznego - w tym doradców podatkowych.
01.10.2024 r. - 31.12.2025 r. - okres przejściowy - równoważność doręczenia różnymi kanałami: doręczenia elektroniczne, operator pocztowy, ePUAP i systemy dziedzinowe.
Proces składania wniosku odbywa się za pośrednictwem strony: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-adres-do-e-doreczen-u-publicznego-dostawcy-uslugi-e-doreczen
Wszystkie instrukcje dotyczące e-doręczeń znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/materialy4